Senin, 19 September 2016

YEL- YEL PRAMUKA

SAYA TUNGGU ENGKAU



Saya tunggu engkau...saya tunggu engkau...
Rupanya..engkau forget to me....
Saya tunggu engkau..saya tunggu engkau..
Rupanya..engkau forget to me...
Saya tahan sakit sakit sampai masuk rumah sakit...
Rupanya..engkau forget to me....

Rambate rantahayu tarik tambang..ci...hui...
Di sini aku jadi tambah senang....
Andaikan aku burung...aku akan terbang...
Satu tahun lagi jadi senioran ....
Bangun pagi pagi...menuju medan latihan......
Untuk mengikuti latihan di pramuka....
Di sinilah aku dibina dan ditempa...
Oleh senior perkasa.....
Mau makan jalan jongkok...
Sudah makan lompat kodok...
Dicaci, dimaki, serta dibentak..bentak...

Wahai seniorku betapa kejamnya hatimu..
Wahai seniorku betapa jelih matamu...
Andaikan engkau tahu ..apa isi hatiku...
Kucinta padamu...... kusayang padamu......


Terima kasih kak engkau sudah memberikan suatu pelajaran kepada kami hingga saat sekarang kami menjadi pramuka di tingkat nasional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar